دیدگاه منتقدان و بدبینان
در
مقابل نتایج و مشاهدات مثبت، نظریات متضادی وجود دارد که حاکی از
موضعگیریهای منفی طیف های خاصی از مردم میباشد. این اظهارنظرها عمدتاً
بصورت بسیار بدبینانه بیان شدهاند. دشمنان ایلیا بارها سعی کردهاند به هر
صورت ممکن و با توسل به دروغها، تهمتها، جوسازیها، جعلیّات و
شایعهسازی و تبلیغ مسموم او را تخریب و ترور معنوی کنند. آشنایی چنین
گویندگان بدبینی با او عمدتاً در حد شنیدههای آنها است. اشخاصی که تلاش
کردهاند که او را زیر سؤال ببرند به قشرهای مختلفی وابسته بودهاند و
انتقادات آنها عموماً تکرار مطالبی از این دست بوده است که او مرتد و کافر
است و آموزشهای او کفرآمیز و بر خلاف شریعت است. یا اینکه او ساحر و
جادوگر است و دارای قدرتهای شیطانی است. بعضی از این معترضان هم گفتهاند
که او یکی از اعضاء سلسله یوگیهای شرقی مانند سایبابا و راماکریشنا[1]
است و همان نقشهها را دنبال میکند. ضدیت با دین، حمایت از افراد مطرود و
محکوم، خودپرستی، ادعای الوهیت، عدم رعایت سنتها، سحر و جادوگری، مخالفت
با تمدن و مدنیت، آشوبگری و سعی در ایجاد بینظمی و بر هم زدن قراردادهای
اجتماعی و تلاش برای بیاعتباری قوانین از جمله انتقادات دیگری است که به
او وارد شده است. انتقادکنندگان او از دستههای مختلفی بودهاند. مذهبیهای
متعصب، روشنفکران لائیک که مخالف دین و منکر الهیات میباشند، اشخاص بدبین
و شکاک نسبت به حقایق باطنی، خانواده و آشنایان قبلی، اشخاص سیاستزده،
مدافعان دو آتشه سنتها و آداب و رسوم اجتماعی و رؤسای بعضی از فرقههای
مذهبی.
از
آنجا که موضوع تحریک به محکومیت برای همه پیروان او اتفاق نیفتاده است و
تنها برای اشخاصی با ویژگیهای مشخص اتفاق افتاده شاید بتوان دلایلی مانند
تلاش برای جداسازی اهل از نااهل را علت اصلی این نوع رفتار دانست...
«کسانی که رفتنیاند میروند و آنها که ماندنیاند، میمانند.
آنکه
رفتنی است در آزمونها پایدار نمیماند و خودباختگی و فراموشی بر او چیره
میشود. اگر رفتنیها را مدتی دور نگهداری میروند در حالیکه ماندنیها
اگر تا پایان زندگیشان دور بمانند که اینطور نیست، باز هم دور نمیشوند.
رفتنیها با راندن و دفع کردن رانده میشوند لکن ماندنیها را اگر برانی،
بیشتر جذب میشوند. اگر اوضاع بر وفق مراد عهدشکنان نباشد، میگریزند و اگر
در هیجانزدگی قرار گیرند، فرار میکنند و برای عهدشکنی خود به دلیلتراشی
و خودتوجیهی متوسل میشوند.
اما
وفاداران در شرایط سخت، وفادارترند. به هنگام تحریک و تزلزل، محکمترند.
اگر اوضاع آنطور که میخواهند نباشد، اهل صبر و انتظارند و از
خودگذشتگیشان آشکار خواهد شد...
وفاداران
جدانشدنیاند حتی اگر خود را از همه چیز محروم شده بیابند و چنین کسانی
وصلشدنیاند. اینها به... وارد میشوند، سکنی میگزینند و در آن جذب
میشوند. گذشت زمان آنها را خسته و فرسوده و متزلزل نمیکند بلکه محکمتر و
قویتر و مشتاقتر میکند زیرا با گذشت زمان به مقصود نهایی نزدیکتر
شدهاند...»
به قلم منصورون فرزندان ایلیا
[1] - راما کریشنا، مربوط به قرن نوزدهم میلادی
کلیدواژه :ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ضد فرقه رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله, ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله, ایلیا رام الله,ایلیا رام الله,ایلیا رام الله
No comments:
Post a Comment