Monday, February 27, 2012

گفت و شنودی با استاد ایلیا میم رام الله ( بازگشت به خدا )



بازگشت به خدا
(قسمت اول)

1. خداوند چطور موجودي است؟
خداوند يگانه آنقدر بزرگ است كه اگر چشم تو به اندازۀ همۀ آسمانها باشد تنها ذره‌اي از آن را مي‌تواني ببيني. خداوند يكيست و جز او نيست. اما خداي تو شبيه خود توست[1]. چون هر كسي شبيه خدايي است كه مي‌پرستد. مي‌فرمايد من براي تو همانم كه درباره ام مي‌انديشي. اگر تو خوبي معلوم است خدايي كه مي‌پرستي خوب است، اگر مهربان و بخشنده‌اي پس معلوم است خداي تو هم مهربان و بخشنده است. خداي تو براي تو همانطور است كه او را مي‌بيني. همانطور آشكار مي‌شود كه انتظارش را داري. و اگر مي‌خواهي ببيني كه چطور آن را ديده اي، ببين چطور به تجربه ات آمده و چطور بر تو آشكار شده است. ..

2. خدا در چه حالتي است؟
آيا چشم مي‌تواند بدون سطحي انعكاس دهنده، خود را تماشا كند؟ آيا يك دست به تنهايي مي‌تواند خود را بشويد؟ ما هم نمي‌توانيم واقعاً حرفي در اين باره بزنيم... او مثل چشمي است كه بي آنكه نگاه كند مي‌بيند و بي آنكه گوش كند مي‌شنود. كسي كه مي‌بيند اما ديده نمي‌شود. آشكار مي‌شود اما شناخته نمي‌شود. فاصلۀ بين صدا و كلمات و بين نگاه و نگاه كننده، مفهوم عجيبي است. . [2]

3. به نظر شما چطور بايد مردم را به خدا دعوت كرد؟
اگر تو خودت جذاب باشي،‌ پيام تو هم جذاب خواهد بود. و اگر انديشه‌هاي آسماني و الهي واقعاً در تو زنده باشند و به جريان بيفتند تو از جذابيت الهي برخوردار مي‌شوي. در اين صورت دعوت تو اثر گذار است و پيام تو در روح مخاطب ات نفوذ مي‌كند. اگر تو بداني چه مي‌گويي، ديگري هم خودبخود به فهم آنچه تو مي‌داني نزديك خواهد شد اما اگر شعارهاي توخالي بدهي، ديگري خيلي زود مي‌بيند كه تو خودت هم آنرا نداري. وقتي چيزي را داري مي‌تواني آن را به ديگري هم بدهي يا لااقل ديگري را در معرض آن قرار دهي و اگر نداشته باشي تلاش تو بي فايده است. پس براي اينكه دعوت تو اثرگذار باشد، ابتدا خودت خدا را داشته باش و از او برخوردار شو. تا آتش نگيري نمي‌تواني بسوزاني. پس آن آتش را تجربه كن تا امكان ذوب كردن يخ‌ها و انجماد اذهان ديگر را هم داشته باشي. براي اينكه كسي را به خدا بازگرداني، كافي است كه بتواني ذره‌اي پلكهايش را از هم باز كني. اگر يك شعاع نوراني از اين روزنه وارد شود، چشم به دنبال نور بيشتر خواهد بود.

4. استاد، اينها كه كار ما نيست. يك نفر مثل من اگر مي‌توانستم اين كارها را بكنم كه خيلي خوب بود. آيا كارهاي آسانتري نمي‌شود كرد؟
آسانترين آن همان بود كه گفتم. اما راههاي دعوت به خدا خيلي بيشتر از اينهاست. اول اينكه كارهاي تكراري نكن. سعي نكن مثل چند هزارسال يا چند قرن پيش استدلال‌هاي فلسفي و تكراري كني كه اثبات كني خدا هست يا نيست. در دنياي جديد از حرفهاي كهنه استفاده نكن اما شيوه‌هاي كهن را بكار ببند. سعي نكن كسي را وادار كني كه خدا را بخواهد چون همۀ انسانها عاشق خدا هستند و لحظه به لحظه درجستجوي او، سعي كن به طريقي به او بفهماني كه معناي آنچه مي‌خواهد چيست. اگر لذت مي‌خواهد سرچشمۀ آن كدام است. اگر عاشق كسي شده و او را مي‌خواهد، اين فرصت خوبي است كه رابطۀ بين خودش و خدايش را درك كند...
ما وقتي خدا را در زندگي گم مي‌كنيم كه فكر مي‌كنيم چند راه داريم اما واقعيت اين است كه ما يك راه بيشتر نداريم. راه زندگي يكيست و آن خداست.
بعد به وضعيت و شرايط مخاطب ات توجه كن. اگر شيفته و غرق در آرزوهاست، پيوند او به خدا از اين طريق ميسر است كه او متوجه شود كه خداوند محل تحقق همۀ آرزوها و شاه كليد همۀ درهاي بسته است. زبان علمي يا فلسفي يا عرفاني براي چنين فردي نامفهوم است. بايد با او به زبان آرزوها حرف زد. او بايد خدا را از زاويۀ قدرت و اقتدار دعاها بشناسد. دعا زاويۀ خوبي براي دوختن او به خداست.
اگر وجه غالب زندگي او دورانديشي است پس او را با جهانهاي ديگر، با قيامت و با پادشاه جهانهاي ديگر، با مالك قيامت آشنا كن. اما عموماً دعوت غيرمستقيم و نامحسوس بر دعوت مستقيم ارجحيت دارد...
وقتي ديدي طرف مقابل تو اهل لجاجت و مبارزه است، از قدرت لجاجت او استفاده كن. تو ظاهراً در موضع ضد قرار بگير تا او تو را به سمت خدا ببرد.
اگر اهل ارتباط و موجودي ارتباطي است او را از سير ارتباطي پيش ببر. مناجات و راز و نياز. توكل و ثنا و ستايش.
اما يكي از بهترين شيوه‌ها و شايد بهترين آن، طريق عشق الهي و زبان و روش عشق است. با استفاده از بسم الله الرحمن الرحيم، با استفاده از محبت و بخشش مي‌توان همۀ انسانها را به خدا پيوند زد و به خدا بازگرداند.


««هر چه ديگران را به روح خدا نزديك تر كنيد روح خود را به روح خداوند نزديك تر كرده ايد هر چه شناخت آنان را از روح الهي كامل تر كنيد شناخت خودتان كامل تر خواهد شد. مردم را با شناساندن روح خدا بيدار كنيد و خواهيد ديد كه چگونه بر بيداري شما افزوده مي شود و بيداري الهي شما را در بر مي گيرد. آنان را ذره ذره از حضور الهي برخوردار كنيد و مي بينيد كه خداوند حضور خود را به شما مي دهد. به زمين ايمان بدهيد تا از آسمان ايمان بگيريد. به تشنگان آب بدهيد تا آسمان بر شما ببارد. حتي اگر خودتان در خوابيد اما با وجود خواب خود، براي بيداري ديگران تلاش كنيد آنگاه شاهد خواهيد بود كه بيدار كنندة الهي در حال بيدار كردن شماست. براي آنكه خدا را به سوي خود بياوريد ديگران را به سوي خدا ببريد اگر مي خواهيد خدا را پايين بياوريد پس ديگران را در خداوند بالا ببريد... و همة اين ها به آن معناست كه انسان را در روح خداوند به خداوند تسليم كنيد و به خدمتگزاري الهي فراخوانيد.»

5. اگر گوش ندهند؟
گاهي انسان با گوش كردن كارهايي مي‌تواند بكند كه با حرف زدن نمي‌تواند.

6. مفهوم قرب الهي را چطور بايد توضيح داد؟
آنطور كه شنونده مي‌فهمد و تجربه مي‌كند. اگر او تجربه‌اي از تقوا ندارد از تقوا حرف نزن. اگر معني دزدي و جنايت و فساد را مي‌داند پس قرب الهي يعني دزدي نكردن و فاسد نشدن. قرب الهي را با عمل به بخشش و مهرباني نشان بده چون اين زبان را همه مي‌فهمند. بهشت را كه همان نزديكي به خداست از همين راه بايد توضيح داد. بهشت يعني نور و نورانيت، يعني شفا و سلامتي، آزادي حقيقي، نجات، زيبايي و جذابيت، شادي و سرور. بهشت يعني تحقق آرزوهاي حقيقي. يعني قدرت و دانايي و بودن. اگر نزديكي به خدا و بهشت را اينطور بفهماني و با زباني كه مردم آن را حس مي‌كنند و در درون تجربه مي‌كنند آنوقت مي‌بيني كه آنها مشتاق و جوينده مي‌شوند.


گفت و شنودي با ايليا «ميم» رام الله (پياده شده از فيلم)




پیمان فتاحی ، استاد ایلیا میم رام الله ، ایلیا میم  ، رام اله ، ایلیا رام اله ، پ .ف  ، ابر نورانی ، تمثیل ، شفادهنده ، فیوضات الهی ، ابر خلاقه ، روشن شدگان ، حقیقت ، روح ، آسمان ، خداوند،  بزرگ  ، مهربان و بخشنده‌اي ، كلمات  ، دعوت ، آسماني و الهي ، دعوت به خدا  ، قرب الهي برچسب ها:الیاس رام الله ,فتاحی , ال یاسین , استاد ایلیا, ایلیا میم رام الله, الیا رام الله, رامالله, رام اللهیان, رام اله, ایلیا رام اله, راما الله, ایلیا م رامالله, ایلیا م رام الله, آل یاسین, اِلیاسین , ایلیا میم , ایلیا میم رام الله , ایلیا میم رام اله , ایلیا رام الله , استاد ایلیا , استاد ایلیا میم رام الله , رام الله , رامالله , پیمان فتاحی , جمعیت ال یاسین, ایلیا م رامالله, ایلیا م رام الله, ایلیا م رام اله, الیاس رام الله, الیاس رام اله, الیاس رامالله, جنبش معنوی ایلیا میم رام الله, معنویت ایلیا میم رام الله

, نگاهی بر عرفان و ضد فرقه ایلیا رام الله و پیمان فتاحی, نظر مراجع تقلید در مورد عرفان و ضد فرقه ایلیا رام الله و پیمان فتاحی, کمی پیرامون عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, کارهای عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, پیمان فتاحی و رام الله, پایگاه خبری معنویت ها و ضد فرقه های عرفان ایلیا رام الله و پیمان فتاحی, آیا فتوایی در مورد عرفان و ضد فرقه ایلیا رام الله و پیمان فتاحی وجود دارد؟, آخرین اخبار مرتبط با عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, اهداف عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, ایا میتوان عرفان و ضد فرقه رام الله را که خود بر خلاف فرقه گرایی حرکت می کند فرقه نامید؟, اخبار و مطالب مرتبط با عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, اسلام و قرآن از دیدگاه عرفان و ضد فرقه ایلیا رام الله و پیمان فتاحی, اطلاعات مرتبط با عرفان و ضد فرقه ایلیا م رام الله و پیمان فتاحی, برگزیده خبرهای مرتبط با ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, بررسی اخرین وضعیت عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, تلاشهایی که در جهت سرکوب عرفان و ضد فرقه رام الله انجام شده, تاخت و تاز فرقه ها و فعالیت های ضد فرقه گرایی عرفان و ضد فرقه ایلیا رام اله و پیمان فتاحی, تاریخچه عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, تحلیل فعالیتها و اقدامات عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, تحلیل های عرفان و ضدفرقه ایلیا رام الله و پیمان فتاحی در مورد فرقه های ضاله و عرفان های نو ظهور, جستجوی ضدفرقه رام الله و پیمان فتاحی در اخبار, حرفها در مورد عرفان و ضد فرقه ایلیا رام اله و پیمان فتاحی, خبرنامه عرفان و ضد فرقه ایلیا رام الله و پیمان فتاحی, رهبر جوان پیمان فتاحی و عرفان رام الله, شغل پیمان فتاحی چیست, زندگینامه پیمان فتاحی, خانواده پیمان فتاحی و شرایط زندگی او, بیوگرافی مختصر و چکیده و مفید از پیمان فتاحی و ضد فرقه ایلیا میم رام الله, آنالیز روشهای پیمان فتاحی در مبارزه و نرم و منعطف بودن در روشهای مبارزه, چرا پیمان فتاحی, ایا پیمان فتاحی, دلیل و دلایل پیمان فتاحی, اتهامات و جرم های پیمان فتاحی که به او برچسب زده شده, تحقیق در باره پیمان فتاحی, تحقیق و جستجوی عبارت پیمان فتاحی, بررسی عوامل شکل گیری و پدید آمدن برخورد ها با پیمان فتاحی, هر انچه درباره پیمان فتاحی در اینترنت و کتب و رسانه ها وجود دارد, همه چیز در مورد و درباره پیمان فتاحی, اخرین تحقیقات در مورد روشهای تفکر و مبارزه پیمان فتاحی, هر آنچه درباره پیمان فتاحی موجوداست, هر آنچه درباره پیمان فتاحی و رام الله موجوداست, تمام اطلاعات و خبرهای موجود درباره رام الله, بررسی همه جوانب فعالیت های رام الله و پیمان فتاحی, جزییات کامل از سوابق و فعالیت ها و مسائل و تاریخچه و جوانب مختلف عرفان و ضد فرقه ایلیا میم رام الله و پیمان فتاحی, نقد و بررسی فرقه ها و تاثیر عرفان و ضد فرقه ایلیا میم رام الله و پیمان فتاحی, مقالات موضوعی مربوط و درباره و مرتبط با عرفان و ضد فرقه ایلیا میم رام الله و پیمان فتاحی, خبرها و اخبار و روزنامه ها و مقالات و متون مرتبط با عرفان و ضد فرقه ایلیا میم رامالله و پیمان فتاحی, بررسی آخرین وضعیت و شرایط درباره عرفان و ضد فرقه ایلیا میم رام الله و پیمان فتاحی, پایگاه اطلاع رسانی و شناخت و معرفی  و بررسی و واکاوی جنبش های معنوی و عرفان و ضد فرقه ایلیا میم رام الله و پیمان فتاحی, ایلیا میم و پیمان فتاحی, ایلیا رام الله و الیاس رام الله, ایلیا میم رام الله و یا پیمان فتاحی, درباره رام الله یا ایلیا یا پیمان فتاحی, ایلیا میم , ایلیا میم رام الله , ایلیا میم رام اله , ایلیا رام الله , استاد ایلیا , استاد ایلیا میم رام الله , رام الله , رامالله , پیمان فتاحی , جمعیت ال یاسین, ایلیا م رامالله, ایلیا م رام الله, ایلیا م رام اله, الیاس رام الله, الیاس رام اله, الیاس رامالله, ضد فرقه رام الله,عرفان رام الله, عرفان رام اله, عرفان ایلیا میم رام الله, عرفان رامالله, جنبش معنوی ایلیا میم رام الله, معنویت ایلیا میم رام الله, عرفان ایلیا, عرفان الیاس رام الله , روش جعل, روش مونتاژ, فیلم های مونتاژی, روش میکس تصاویر, ترور روانی, ترور شخصیت, تحریف شخصیت, تبلیغات منفی, فیلم مونتاژی, تخریب اجتماعی,

 , رامالله و پیمان فتاحی, سوال و جواب پیرامون عرفان و ضد فرقه ایلیا رام الله و پیمان فتاحی, سخنان یکی از پیروان عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, شکل گیری عرفان و ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی, صحبت ها د رمورد عرفان و ضد فرقه ایلیا رام الله, ضد فرقه های معنوی, ضد فرقه ایلیا رام الله, ضد فرقه رام الله و پیمان فتاحی در ویکی پدیا, ضدفرقه ایلیا رام اله, عرفان و ضد فرقه رام اله و پیمان فتاحی در سایتهای داخلی و خارجی, عرفان و ضد فرقه رامالله و پیمان فتاحی, فیلم های مرتبط ایلیا رام الله, فیلم های مرتبط با پیمان فتاحی, فیلم های مرتبط با رام الله, فتاحی, فرقه ها ضدفرقه ها, فرقه گرایی یعنی چه, مواردی در مورد پیمان فتاحی, مي خواستم درباره پیمان فتاحی بدانم, مي خواستم درباره رام الله بدانم, مي خواستم درباره عرفان پیمان فتاحی بدانم, مي خواستم درباره عرفان رام الله بدانم, محکومیت ایلیا رام الله محکومیت های پیمان فتاحی, معنویت پیمان فتاحی, معنویت ایلیا رام اله, معنویت رام الله, معنی ایلیا رام الله و پیمان فتاحی, معنای ال یاسین, معنای ایلیا, معنای رام الله, نگاهی به «فرهنگ جامع عرفان ایلیا رام الله و پیمان فتاحی, چرا پیمان فتاحی, چرا ایلیا رام الله, نظریه های پیمان فتاحی, نظریه های ایلیا رام الله, نظرات موجود در مورد پیمان فتاحی, نظرات موجود در مورد ایلیا رام الله, نظرات پیمان فتاحی, نظرات ایلیا رام الله, هواداران پیمان فتاحی, هواداران ایلیا رام الله, کارهای پیمان فتاحی, کتب پیمان فتاحی, کتب ایلیا رام الله, پ.ف, پ.ک, پیمان فتاحی, پیمان فتاحی چه میگوید, پیمان فتاحی کیست, پر طرفدارترين رام الله, آل یاسین, آثار ایلیا رامالله, آخرین خبرها در مورد پیمان فتاحی, , مقاله در باره  ضد فرقه رام الله, مقاله در باره ضد فرقه رام الله, ایارام الله و عرفان ایلیا میم رام الله ویژگی های یک ضد فرقه را دارد, ایا رام الله و پیمان فتاحی و عرفان ایلیا م رام اله یک ضد فرقه است, ایلیا میم , ایلیا میم رام الله , ایلیا میم رام اله , ایلیا رام الله , استاد ایلیا , استاد ایلیا میم رام الله , رام الله , رامالله , پیمان فتاحی , جمعیت ال یاسین, ایلیا م رامالله, ایلیا م رام الله, ایلیا م رام اله, الیاس رام الله, الیاس رام اله, الیاس رامالله, ضد فرقه رام الله,عرفان رام الله, عرفان رام اله, عرفان ایلیا میم رام الله, عرفان رامالله, جنبش معنوی ایلیا میم رام الله, معنویت ایلیا میم رام الله, عرفان ایلیا, عرفان الیاس رام الله , روش جعل, روش مونتاژ, فیلم های مونتاژی, روش میکس تصاویر, ترور روانی, ترور شخصیت, تحریف شخصیت, تبلیغات منفی, فیلم مونتاژی, تخریب اجتماعی,






[1]در برخي از روايات اسلامي و غيراسلامي،‌ به اين موضوع اشاره شده است كه هر كسي خداي خود، به معناي تصور خاص خود از خداوند،‌ را دارد. در احاديث قدسي نيز اين موضوع تكرار شده است مثلاً در جايي كه خداوند مي‌فرمايد من با گمان بنده خويش همراهم.
[2]لَاتُدْرِکُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ یدْرِکُ الْأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ.  چشمها او را درنمی یابند و اوست که دیدگان را درمی یابد، و او لطیف آگاه است. (انعام:103)


No comments:

Post a Comment