Thursday, November 15, 2012

دانش یافتن جفت روحی

یکی از نویسندگان مورد علاقه من، آگوستن بوراقز، کتاب جدیدی دارد با عنوان چه شگفت انگیز است. این یک کتاب خودآموز است که شامل داستان های واقعی به زبان طنز می باشد.
در این کتاب، آگوستن پند هایی می دهد که خانم ها و آقایان در تمام سنین می توانند آنها را بکار بگیرند. او در مورد پیدا کردن جفت روحی صحبت می کند و اشاره می کند به اینکه چگونه بسیاری از مردم تصور می کنند که جفت روحی موضوعی است که از بدو تولد مشخص شده است. همچنین او توضیح می دهد که بسیاری از مردم، وقتی که زوج مناسبشان  را تا سن مشخصی پیدا نمی کنند خشمگین می شوند.
احتمالا شما هم این تجربه را داشته اید که در مقطعی از زمان احساس کردید که از قرار ملاقات گذاشتن، عشق، روابط عاطفی و حتی ازدواج منصرف شده اید. اما همانطور که آگوستن توضیح می دهد، وقتی که کسی در لاک خود فرو می رود چگونه می تواند انتظار داشته باشد که جفت روحی اش را بیاید؟
او به مقاله ای در یک نشریه علمی اشاره می کند که نشان می دهد که چگونه می توان افراد را رصد کرد. به این دلیل که اکثر مردم هر روز در داخل همان محدوده کوچک خود رفت و آمد می کنند. پیدا کردن الگو و روال های مردم کار سختی نیست. من خودم هم قبلا در این مورد فکر نکرده بودم ولی الآن متوجه شده ام که این موضوع کاملا درست است.
به عنوان مثال شاید سالن های آرایش دیگری وجود داشته باشد که من می توانم به آنها بروم، ولی من سالن همیشگی خودم را ترجیح می دهم و در آنجا احساس راحتی می کنم. همین موضوع در مورد فروشگاه مواد غذایی، سالن بدنسازی، و غیره هم وجود دارد. مثلا شنیده ام که رستوران هایی در سمت دیگر شهر وجود دارد، اما تا بحال آنجا نرفته ام. البته مانع خاصی برای رفتن من به آنجا وجود ندارد، ولی عادت دارم به همان مکان هایی قبلی که همیشه در آنجا غذا می خورم بروم. این الگوهای روزانه شاید برای زندگی ما خوب باشند ولی به ملاقات کردن افراد جدید منتهی نخواهند شد.اگر ما هر روز افرادی یکسان را ببینیم چطور می توانیم دایره اجتماعی روابط خود را گسترش دهیم تا بتوانیم جفت روحی و زوج مناسب خود را ملاقات کنیم؟
نکته دیگر این است که شما حتما باید بیرون بروید. در مورد این فکر کنید که چگونه اکثر زوج هایی که شما می شناسید همدیگر را ملاقات کردند؟ شاید در کلاس، در یک کافه یا بصورت شانسی در کتاب فروشی کالج. به هر شکل اگر آنها تمام شب را بر روی کاناپه خود به تماشای برنامه هاى تكرارى نشسته بودند، قطعا این ملاقاتها اتفاق نمی افتاد. آنها با مردم تعامل داشتند. بسیاری از زوج هایی که من می شناسم همدیگر را از طریق دوستان دوستانشان ملاقات کردند. به علاوه گسترش دادن دایره اجتماعی و ملاقاتت  با افراد مختلف، شانس شما را افزایش می دهد تا در نهایت با کسی که یک زوج عالی برای شما است برخورد کنید.
اگر در زندگیتان یک چرخه ای مدام برای شما تکرار می شود، در مورد الگوهای روزانه خود فکر کنید. آیا شما هر روز چهره های یکسانی می بینید و مقصد های یکسانی دارید؟ آیا شما هر روز فعالیتهای یکسانی انجام می دهید بدون اینکه زمانی را اختصاص دهید تا چیز جدیدی را امتحان کنید؟ سعی کنید تغییراتی را به برنامه روزمره خود اضافه کنید. البته این کار فورا تضمین نمی کند که شما شخص درست را ملاقات کنید، اما این موضوع احتمال ملاقات با زوج مناسب را برای شما افزایش می دهد.
ترجمه توسط : مترجمان گروه اسرار ماوراء

No comments:

Post a Comment